Türk Kızılayı ile Başkent Üniversitesi Adana Dr. Turgut Noyan Uygulama ve Araştırma Merkezi iş birliğinde düzenlenen kan ve kök hücre bağış kampanyası, vatandaşlardan yoğun ilgi gördü. “Birbirimize Candan Bağlıyız” sloganıyla gerçekleştirilen etkinlikte çok sayıda gönüllü bağışçı hayat kurtarmak için destek verdi.
Yüreğir Başkent Hastanesi’nde düzenlenen kampanya kapsamında gün boyunca kan ve kök hücre bağışları kabul edildi. Sağlık ekipleri, bağış süreci hakkında vatandaşları bilgilendirirken düzenli kan bağışının sağlık sistemi açısından taşıdığı öneme dikkat çekti.
Kan ve Kök Hücre Bağışına Destek Verdiler
Türk Kızılayı ile Başkent Üniversitesi Adana Dr. Turgut Noyan Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından organize edilen etkinlikte gönüllü vatandaşlar kan ve kök hücre bağışında bulundu.
Yetkililer, özellikle yaz aylarında artan kan ihtiyacının karşılanabilmesi için düzenli bağışın büyük önem taşıdığını belirterek vatandaşları duyarlı olmaya davet etti.
Bir Ünite Kan Birden Fazla Hastaya Umut Olabiliyor
Türk Kızılayı yetkilileri, bağışlanan tek bir ünite kanın birden fazla hastanın tedavisinde kullanılabildiğini vurguladı.
Bu nedenle gönüllü bağışçı sayısının artırılmasının hayati önem taşıdığı belirtilirken, kampanya kapsamında kök hücre bağışının önemi hakkında da bilgilendirme yapıldı. Uygun adayların sisteme kayıt işlemleri gerçekleştirildi.
"Yaz Mevsimi İçin Planlamamızı Yapacağız"
Kampanyaya ilişkin değerlendirmelerde bulunan Türk Kızılayı Adana Kan Bağış Merkezi Müdürü Dr. Ahmet Yönder, bölgede kan stokları açısından herhangi bir sorun bulunmadığını söyledi.
Yönder, "18-60 yaş arasındaki tüm sağlıklı bireylerden kan alıyoruz. Adana bölgesinde günlük ihtiyaçların tamamı karşılanıyor. Stoklarımızda herhangi bir sıkıntı yok. Günlük alınan kan bağış sayıları hastanelerin ihtiyaçlarını karşılıyor. Bundan sonra yaz mevsimi geliyor ve umarım yaz aylarında da bir sıkıntı yaşamayız. Ona göre planlamamızı yapacağız" dedi.
"Kan Bağışı Çok Önemli"
Başhekim Yardımcısı Dr. Hasan Yeşilağaç ise toplumun kan bağışı konusunda daha duyarlı olması gerektiğini vurguladı.
Yeşilağaç, "İnsanlarımız toplumsal olaylarda kan bağışı yapmak için duyarlı oluyor ancak hastanelerde sürekli kan tüketiliyor. İnsanlar yaptıkları bağışlarla hayata dokunuyor. Kan bağışı çok önemli. Kan ihtiyacının ne kadar değerli olduğunu özellikle hastası hastanede yatan kişiler çok iyi biliyor. Belki bugün ilk kez bağış yapanlar ilerleyen süreçte düzenli bağışçı haline gelecekler" ifadelerini kullandı.
İlk Kez Kan Bağışladı
Kampanyaya katılan vatandaşlardan Tülay Şahin de ilk kez kan bağışında bulunduğunu belirterek, bağışın önemini yaşadığı süreçte daha iyi anladığını söyledi.
Şahin, "Hastanede hastamız yatıyor ve onun için kan bağışında bulunuyorum. Kan bağışının önemini burada daha iyi anladık. Herkesin kan vermesi gerektiğini düşünüyorum. Bundan sonra düzenli bağış yapacağım" dedi.
Yaz Aylarında Bağış Çağrısı
Uzmanlar, yaz döneminde tatil ve seyahatler nedeniyle kan bağışlarında düşüş yaşanabildiğini hatırlatarak, sağlıklı bireylerin düzenli olarak kan bağışında bulunmasının sağlık sisteminin sürdürülebilirliği açısından büyük önem taşıdığını belirtiyor.
Kan bağışı sayesinde acil ameliyatlar, kronik hastalıklar, trafik kazaları ve kanser tedavisi gören hastalar için hayati destek sağlanabiliyor.
Yorum Yap