Arama Yap

İnegöl’e Yeni Aile Sağlığı Merkezi: 7 Hekimlik Merkez İçin Protokol İmzalandı

Görüntülenme: 122

İnegöl Fatih Mahallesi’nde hayırsever Bilge Arıç tarafından yaptırılacak 7 Aile Hekimliği Birimli Bilge Rauf Arıç Aile Sağlığı Merkezi için protokol imzalandı. Yeni merkez bölgedeki sağlık hizmetlerinin kapasitesini artıracak.

 

İnegöl’de sağlık yatırımlarına bir yenisi daha ekleniyor. Fatih Mahallesi’nde İnegöl Belediyesi tarafından tahsis edilen arsa üzerine hayırsever Bilge Arıç tarafından yaptırılacak 7 Aile Hekimliği Birimli Bilge Rauf Arıç Aile Sağlığı Merkezi için protokol imzalandı.

Fatih Mahallesi köy içi bölgesinde bulunan ve İnegöl Belediyesi tarafından sağlık alanı olarak tahsis edilen 2 bin 440 metrekarelik arsa üzerinde inşa edilecek Bilge Rauf Arıç Aile Sağlığı Merkezi, bölgedeki sağlık hizmetlerinin kapasitesini artıracak.

Yeni sağlık yatırımının protokolü; Bursa Valisi Erol Ayyıldız, hayırsever Bilge Arıç, İnegöl Kaymakamı Eren Arslan, İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban ve İnegöl İlçe Sağlık Müdürü Dr. Mehmet Kavak’ın katılımıyla imzalandı.

7 Aile Hekimliği Birimi Hizmet Verecek

Bilge Rauf Arıç Aile Sağlığı Merkezi bünyesinde 7 aile hekimliği birimi yer alacak. Merkezin hizmete girmesiyle birlikte özellikle Fatih ve Cumhuriyet mahallelerinde aile hekimi başına düşen nüfusun azaltılması hedefleniyor.

Yetkililer, yeni merkezin vatandaşların sağlık hizmetlerine daha hızlı ve kolay erişmesine önemli katkı sağlayacağını belirtti.

Hedef Aile Hekimi Başına Düşen Nüfusu Azaltmak

Sağlık Bakanlığı'nın 2026 yılı için belirlediği hedef doğrultusunda, aile hekimliği birimi başına düşen nüfusun 2 bin 650 seviyesine indirilmesi planlanıyor. Orta vadede bu rakamın 2 bin 500’e, uzun vadede ise 2 bin seviyesine düşürülmesi amaçlanıyor.

İnegöl’de son yıllarda gerçekleştirilen sağlık yatırımları sayesinde aile hekimi başına düşen nüfusun 4 binlerden 3 bin seviyelerine gerilediği belirtilirken, yeni merkezlerin devreye girmesiyle bu sayının 2 bin 500 seviyelerine yaklaşması bekleniyor.

İnegöl’de Sağlık Yatırımları Sürüyor

Devlet, belediye ve hayırsever iş birliğiyle yürütülen sağlık yatırımları kapsamında İnegöl’e bugüne kadar toplam 19 yeni Aile Sağlığı Merkezi kazandırıldığı belirtildi.

Yeni merkezin de bu yatırımların önemli halkalarından biri olacağı ifade edilirken, bölgedeki birinci basamak sağlık hizmetlerinin güçlendirilmesi hedefleniyor.

Başkan Taban’dan Teşekkür Mesajı

Yeni Aile Sağlığı Merkezi yatırımının müjdesini sosyal medya hesabından paylaşan İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban, vatandaşların sağlık hizmetlerine erişimini kolaylaştıracak projelere devam ettiklerini söyledi.

Başkan Taban, "Vatandaşlarımızın yerinde, hızlı ve kaliteli sağlık hizmetine erişimini güçlendirecek yatırımlarımıza devam ediyoruz. Fatih Mahallemize kazandırılacak, arsa tahsisini gerçekleştirdiğimiz 7 Aile Hekimliği Birimli Aile Sağlığı Merkezi Binası için Valimiz Sayın Erol Ayyıldız ile protokolümüzü imzaladık. Hayırseverimiz Bilge Arıç’a teşekkür ediyoruz" ifadelerini kullandı.

Fatih Mahallesi’nin Sağlık Altyapısı Güçlenecek

Bilge Rauf Arıç Aile Sağlığı Merkezi'nin tamamlanmasıyla birlikte Fatih ve çevre mahallelerde yaşayan vatandaşların aile hekimliği hizmetlerine erişimi kolaylaşacak, sağlık hizmetlerinin daha etkin ve sürdürülebilir şekilde sunulmasına katkı sağlanacak.

 

Yorumlar (0)

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın!

Yorum Yap