Arama Yap

Bakan Memişoğlu: “Türkiye’yi Sağlıkta Bilgi ve Teknoloji Üreten Bir Merkez Haline Getirmek İstiyoruz”

Görüntülenme: 136

Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, Türkiye’nin sağlıkta yalnızca hizmet sunan değil, bilgi ve teknoloji üreten bir merkez haline gelmesini hedeflediklerini belirterek “Üreten Sağlık” vizyonunu anlattı.

 

Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, sağlık alanında yalnızca hizmet sunan değil, bilgi ve teknoloji üreten bir Türkiye hedeflediklerini belirterek, “Bilirseniz yönetirsiniz, bilirseniz ilerlersiniz, gelişirsiniz. Bildiğiniz zaman, ürettiğiniz zaman güçlü olursunuz” dedi.

Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, Lokman Hekim Üniversitesi Vital Simülasyon Merkezi’nin açılış törenine katıldı. Burada konuşan Memişoğlu, Türkiye’nin son 24 yılda sağlık alanında önemli bir dönüşüm gerçekleştirdiğini belirterek, bu başarının temelinde insan kaynağı ve bilgi birikiminin bulunduğunu söyledi.

“Sağlık Başkasının Mutluluğuyla Mutlu Olmaktır”

Sağlık çalışanlarının insanlara şifa vermek için büyük özveriyle çalıştığını ifade eden Memişoğlu, sağlık hizmetlerinin merkezinde insanın bulunduğunu vurguladı.

“Biz insanı geliştireceğiz, insanı değerli kılacağız ki o da insanlara iyilik yapsın, onlara fayda versin” diyen Memişoğlu, sağlık mesleğinin temelinde fedakârlık ve insan sevgisinin yer aldığını belirtti.

“Bilgi Üreten Üniversitelere İhtiyacımız Var”

Dünyanın her alanda yoğun bir rekabet içerisinde olduğunu ifade eden Bakan Memişoğlu, Türkiye’nin mevcut konumunu daha ileri seviyelere taşıyabilmesi için eğitim ve bilim altyapısının güçlendirilmesi gerektiğini söyledi.

Simülasyon merkezleri, araştırma merkezleri ve üniversitelerin bilgi üreten yapılar haline gelmesinin önemine dikkat çeken Memişoğlu, gençlerin bilimsel üretime yönlendirilmesinin Türkiye’nin geleceği açısından kritik olduğunu kaydetti.

“Hedefimiz Üreten Sağlık Sistemi”

Sağlık Bakanlığı’nın temel hedeflerinden birinin Türkiye’yi sağlık teknolojileri ve sağlık bilgisi üreten bir merkez haline getirmek olduğunu belirten Memişoğlu, “Bizim amacımız üreten bir sağlık sistemini hayata geçirmek. Türkiye’nin sağlık altyapısı da insan kaynağı da bunu başarabilecek kapasiteye sahip” dedi.

Türkiye’nin sadece sağlık hizmeti sunan değil, aynı zamanda sağlık alanında yenilikçi teknolojiler geliştiren ve bilimsel bilgi üreten ülkeler arasında yer almasını hedeflediklerini ifade etti.

TÜSEB Bünyesinde Yeni Destek Mekanizması

Türkiye Sağlık Enstitüleri Başkanlığı (TÜSEB) bünyesinde yeni bir yapılanma oluşturduklarını açıklayan Memişoğlu, sağlık alanında fikri ve projesi olan herkesin desteklenmesini amaçladıklarını söyledi.

“Üreten Sağlık” adı verilen portal üzerinden başvuru yapılabileceğini belirten Memişoğlu, yeni fikirlerin mülkiyet haklarının korunarak ürünleşmesi için gerekli desteklerin sağlanacağını ifade etti.

Sağlık Bakanlığı’nın araştırma, planlama, sanayi iş birlikleri ve finansman süreçlerinde girişimcilere destek verecek bir ekosistem oluşturmaya çalıştığını da sözlerine ekledi.

“Sosyal Medya Bizi Yönetmesin, Biz Sosyal Medyayı Yönetelim”

Sosyal medyanın hem avantajları hem de riskleri bulunduğunu belirten Bakan Memişoğlu, gençlere sosyal medyayı bilinçli kullanmaları çağrısında bulundu.

Dezenformasyonun, moral bozukluğunun ve bencilliğin ön plana çıktığı bir sosyal medya anlayışı yerine; doğru bilgi, iyilik, empati ve adanmışlığı teşvik eden bir dijital kültüre ihtiyaç olduğunu vurguladı.

Gençlerin başkalarının beklentilerine göre değil, kendi hedef ve idealleri doğrultusunda gelişmeleri gerektiğini ifade eden Memişoğlu, gerçek mutluluğun kişinin kendi potansiyelini gerçekleştirmesiyle mümkün olduğunu söyledi.

 

Yorumlar (0)

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın!

Yorum Yap